Aktualności

28 września 2016 21:10 | Aktualności

Zapraszamy na pielgrzymkę do Częstochowy Pólnocy...

W pewien piękny, słoneczny weekend 8-10 września nasi Pielgrzymi z Parafii Barnimie oraz kilka osób zaprzyjaźnionych z naszą Parafią, pod przewodnictwem ks. kanonika Wojciecha Kozuba, udała się na pielgrzymkę do Świętej Lipki. Mało kto wie, że ta niewielka, ale bardzo urokliwa miejscowość nazywana jest Częstochową Północy….

Pielgrzymi z malutkiego Barnimia rozpoczęli swoją wyprawę od zwiedzania zabytków związanych z historią Polski. Nasza 51 osobowa grupa zwiedziła Grunwald oraz Pola Grunwaldzkie, a także przepiękne Sanktuarium Matki Bożej w Gietrzwałdzie.

Gietrzwałd, to jedyne w Polsce oraz  jedno z dziewięciu miejsc na świecie, gdzie wystąpiły objawienia maryjne zatwierdzone oficjalnie przez Kościół.

Pełni wrażeń, troszkę zmęczeni… ale szczęśliwi, po całym dniu podróży, dotarliśmy wreszcie do Świetej Lipki! Tam, po obiadokolacji i krótkim odpoczynku, udaliśmy się do kaplicy Domu Pielgrzyma, aby uczestniczyć w mszy świętej, którą odprawił ks. Wojciech Kozub.

Kolejny dzień naszego pielgrzymowania zaczęliśmy  od mszy  św. w Sanktuarium Maryjnym. A potem wszyscy z wielkim zaciekawieniem wysłuchaliśmy opowieści ks. Jezuity o historii Sanktuarium.

Wizyta w tym szczególnym miejscu była też okazją do wysłuchania wspaniałego koncertu XVIII wiecznych barokowych organów świętolipskich.

Ze Św. Lipki udaliśmy się do miejscowości Gierłoż…, w tej miejscowości o tajemniczej nazwie „Wilczy Szaniec”, kiedyś mieściła się główna kwatera Hitlera.

Kolejne miejsce, jakie odwiedziliśmy, to Zamek Krzyżacki w Kętrzynie. Tam też, w „Zajeździe pod Zamkiem” zjedliśmy pyszny obiad (mało kto wie, że właśnie w tym miejscu, rok temu, odbywały się „kuchenne rewolucje Magdy Gessler”.

Dzień pełen wrażeń i różnorodnych atrakcji zakończył się w Reszelu... Tam mieliśmy okazję zobaczyć Kościół  Piotra i Pawła oraz XVIII wieczny Zamek.

Na nocleg wróciliśmy do Świętej Lipki. Trzeciego dnia pożegnaliśmy sięz wspaniałym  Sanktuarium w Św. Lipce i udaliśmy się w podróż do domu.

Jadąc do naszego Barnimia, postanowiliśmy jeszcze zwiedzić w Olsztynku najstarszy skansen w Polsce. Obejrzeliśmy piękny drewniany Kościół, wiatraki, młyn, wozy cygańskie, przepiękne zabytkowe chaty i wiele, wiele innych eksponatów.

Ostatnim punktem naszej pielgrzymki było zwiedzanie Torunia. W tym prastarym kopernikowski grodzie zwiedziliśmy Katedrę Świętojańską, Krzywą Wieżę, Kościół Mariacki i wiele innych pięknych zabytków przedstawiających historię naszego kraju.

Podczas naszej tegorocznej pielgrzymki do „Częstochowy Północy” każdy z nas miał okazję poznać mnóstwo bardzo ciekawych miejsc. Każde z nich było nierozerwalnie związane z historią naszego Kościoła oraz historią kraju, w którym żyjemy…. Był to bardzo udany i zarazem pouczający wyjazd.

Zapraszamy do naszej galerii zdjęć...